28


Jag vaknade igen klockan 5:10, som den där andra nionde, (jag fick senare veta att det var klockslaget då du lämnade oss).

Och vet du något? Just idag när det blir 28 månader av din avresa, för första gången tänkte jag inte på när jag vaknade att det var den nionde!

Idag behövde jag för första gången inte heller åka och lämna en blomma eller tända ett ljus.
Enzo, min älskade och vackra äldsta son, dina 28 år av ljus, färg och styrka omfamnar mig och ger  mig mod att fortsätta denna dagen.


Volví a despertar a las 5:10 de la mañana como ese otro día nueve (más tarde supe que fué esa la hora en que partiste).

¿Y sabés algo?¡Justo hoy que se cumplen 28 meses de tu partida, por primera vez no pensé al despertar en que era día 9!

Hoy por primera vez tampoco necesité ir a dejar una flor ni prender una vela.
Enzo, mi amado y hermoso hijo mayor, tus 28 años de luz, color y fortaleza me abrazan y dan valor para continuar en este día.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärrtorp äger

Antirasistdemonstrationerna i Kärrtorp 2013

Oändlighetens oändliga röda punkt

Din dröm har gått i uppfyllelse!

Du är saknad idag

TILL MINNE AV ENZO COSTA NAHUEL

Migrantvisan

Du är fortfarande med och förändrar!

Synkronicitet