Migrantvisan


Enzo på Stockholms kulturfestival, för 7 år sedan. Han presenterade "Migrantvisan" låten han komponerade till mig i present, jag tror inte att jag någonsin tackat honom tillräckligt. "Kom ihåg att vi rest oss ur askan och dansat vid ruiner, vi kommer alltid vara vid din sida. Dessa ord följer mig och vägleder mig.  

Min son, på denna jord var du en ljusvarelse och det ljuset kommer att lysa för evigt.



Enzo en el festival cultural de Estocolmo, hace 7 años. Presentó "Migrantvisan" el tema que me compuso de regalo, creo que nunca se lo agradecí lo suficiente. "Kom ihåg att vi rest oss ur askan och dansat vid ruiner, vi kommer alltid vara vid din sida" (Recuerda que nos levantamos de las cenizas y bailamos en las ruinas. Siempre vamos a estar a tu lado) Esas palabras me acompañan y me guían.  

Mi hijo en esta tierra fue un ser de luz y esa luz brillará por siempre.


Migrantvisan


En puls,

som började banka för hårt. 

Hej då älskling, adiós,

ge mig en sista kyss.


Plötsligt,

Så small dörrarna in.

Stöveltramp välte allt omkring

Vad fan läser ni här?



När du tänker på då,

vi var tvungna att gå

och lämna bakom allt.


Kom ihåg att vi rest oss ur askan 

och dansat vid ruiner.

Vi  kommer alltid vara vid din sida.

När blodet som sover  sjuder, 

kommer vi att vara på plats.


Med krisen,

så stängde fabriken.

Facket hade svikit 

och lämnat familjen i skiten

Så vi,

sålde allt som vi ägde 

och begav oss mot Norden 

I hopp om ett slut på hungern.


Så,

när du tänker på då,

vi var tvungna att gå

och lämna bakom allt.


Kom ihåg att vi rest oss ur askan 

och dansat vid ruiner.

Vi  kommer alltid vara vid din sida.

När blodet som sover  sjuder, 

kommer vi att vara på plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärrtorp äger

Antirasistdemonstrationerna i Kärrtorp 2013

Oändlighetens oändliga röda punkt

28

Din dröm har gått i uppfyllelse!

Du är saknad idag

TILL MINNE AV ENZO COSTA NAHUEL

Du är fortfarande med och förändrar!

Synkronicitet