Kärrtorp äger

 


Nu har din lillasyster skrivit på ett förstahandskontrakt på en ungdomslägenhet och av alla ställen i Stockholm ligger den i ”förorten som inte lät sig skrämmas”.

Väldigt starka känslor när vi var på besök i Kärrtorp idag,  dit din syster kommer att flytta till och där du stod, så här års för 9 år sedan, och kämpade för medmänsklighet och mot hat.

Glädje, sorg och allt däremellan. Den röda tråden är kärleken.

Till syrran 16 år. Vi lever i en hård värld, men tillsammans är vi starka. Ta hand om dig och de omkring dig, håll huvudet högt. Med kärlek, Enzo


Jag var där, på den stora Manifestationen den 22/12-2013 och när du spelade med Cykelsällskapet på Reflexen året därpå.









I Kärrtorp fick jag också mitt första jobb som teaterassistent på Vår Teater, på 80-talet. Boken som jag fick som avskedspresent har jag kvar. Den har följt  med till Argentina och tillbaka till Sverige. Vi har bläddrat i den tillsammans många gånger. Du gillade den så mycket när du var liten. 




Enzo, jag saknar så din värld i min värld! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Antirasistdemonstrationerna i Kärrtorp 2013

Oändlighetens oändliga röda punkt

28

Din dröm har gått i uppfyllelse!

Du är saknad idag

TILL MINNE AV ENZO COSTA NAHUEL

Migrantvisan

Du är fortfarande med och förändrar!

Synkronicitet