Du är fortfarande med och förändrar!

 


Min älskade, vackra och modige son, du fortsätter att göra skillnad.

Du har gett mig kraften att engagera mig i mitt eget välmående för att kunna stödja andra. Genom ditt liv och din död har jag fått insikter som har förändrat allting och gett livet mening, även för mig som har kämpat med trauma och förlust och mötts av en kall värld. Vi visste båda innerst inne att om man vill förändra världen måste man först skapa förändring inom sig själv. Man kan helt enkelt inte ge det man inte har själv. Jag vet att du ville skydda oss från mörkret. Jag vet att du ville ha frid. Jag önskar att jag kunde ha gett dig den friden, men tyvärr fanns den inte inom mig själv. Allt jag har lärt mig genom vår resa kommer aldrig att fastna i skuldkänslor eller ältande. Jag vill lära mig, jag vill göra för dina syskon, som inte heller har mått bra, det som jag inte kunde göra för att hjälpa dig. Jag sprang efter dig och ville hjälpa dig, men du sprang ifrån mig. Jag vill inte fortsätta springa genom livet. Jag vill stanna upp och vara fullt medveten. Det är det enda sättet vi har för att skapa förändring.

Medvetenhet, medkänsla och kärlek vägleder mig och ger mig energi att våga göra saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Idag är jag stolt över oss för att vi är med och skapar förändring.




Intervju om oss på Spes hemsida



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärrtorp äger

Antirasistdemonstrationerna i Kärrtorp 2013

Oändlighetens oändliga röda punkt

28

Din dröm har gått i uppfyllelse!

Du är saknad idag

TILL MINNE AV ENZO COSTA NAHUEL

Migrantvisan

Synkronicitet