Kärrtorp 10 år




När ja kom hem skapade jag den här bilden. 

Den 15 december markerar tio år sedan händelserna i Kärrtorp, där en antirasistisk manifestation attackerades av Nordiska Motståndsrörelsen men lyckades driva bort nazisterna. Veckan efter samlades nästan 20 000 deltagare i den största antirasistiska demonstrationen i svensk historia. Linje 17 Mot Rasism arrangerade evenemanget "Kärrtorp 10 år" idag16 december för att minnas och reflektera över denna historiska dag, utvärdera den nuvarande antirasismen och blicka framåt mot den framtida kampen mot rasism. Jag tog mig dit. Kände på mig att du hade veltat vara där idag.  Din syster bor där nu på förorten son inte lät sig skrämmas. Hon var med mig. Det kändes hoppfullt. 



Jag tog med fotot Natalia Medina hade tagit på dig och vi hade på din begravning. Hon tog det här bilden på oss två på platsen där du stod och pratade för 10 år sedan.





Natalia om ditt deltagande på manifestationen den 15 december 2013





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kärrtorp äger

Antirasistdemonstrationerna i Kärrtorp 2013

Oändlighetens oändliga röda punkt

28

Din dröm har gått i uppfyllelse!

Du är saknad idag

TILL MINNE AV ENZO COSTA NAHUEL

Migrantvisan

Du är fortfarande med och förändrar!

Synkronicitet